Deze brower is niet compatibel met RealSmart. Gebruik een andere browser om onze website te kunnen gebruiken.

Blog

Blijf via deze blog op de hoogte over nieuwigheden omtrent RealSmart, digitale trends, actuele topics en zoveel meer.

Webinar: Hoe vastgoedinformatie je niet alleen helpt bij de verkoop, maar ook bij je inkoop?

Via Vastgoedinfo Vlaanderen kan je voor onroerende goederen gelegen in Vlaanderen via één opzoeking verschillende overheidsbronnen raadplegen. Vanaf dinsdag 30 juni houdt de tool op te bestaan, maar kan de opzoeking gebeuren via RealSmart. In deze webinar krijg je een vakkundige uitleg en demo van Michel Engelbosch over waarom vastgoedinformatie belangrijk is in je verkoop- en inkoopproces als vastgoedmakelaar

  • Vrijdag 12 juni: 10u00 tot 10u20
    • Webinar volgen: afgelopen

Tips:

  • Klik 15 minuten voor de Webinar start op de link naast de specifieke opleiding en volg de stappen.
  • Registreer je tijdig (advies: 15 minuten voor start). De webinar start stipt op het vermelde uur!
  • Opgelet: let erop dat het geluid van je computer zeker aanstaat!

Voor meer informatie kan u contact opnemen met onze supportdienst via mail op support@realsmart.be of bel gewoon Michel!

Lees meer
RealSmart, Webinar

Generatie Y is NU jouw klant

Generatie Y of de zogenaamde Millennials (geboren tussen 1980 – 1994) zijn er NU. En ze doen exact wat ervan verwacht werd: ze zijn veeleisend en dulden geen inefficiëntie. Dat is ook niet verwonderlijk aangezien zij de technologische revolutie van meet af aan beleefden. 

Als je met deze klanten in overleg gaat merk je dat het gewoon mensen zoals jij en ik zijn. Alleen hebben ze een totaal ander verwachtingspatroon aangaande ‘service’ dan hun voorgangers. Beeld je in: bankieren doen ze volledig digitaal. Zelfs de overheid laat hun omgevingsvergunningen digitaal aanvragen om maar te zwijgen over taks-on-web. Is het dan verwonderlijk dat zij niet begrijpen dat in een vastgoedkantoor de zaken niet digitaal verlopen?

Dat ze zich bijvoorbeeld verschillende keren moeten verplaatsen om iets te kunnen huren kan er bij hen niet in. Bezichtigen en de huurovereenkomst tekenen. Dat is het maximum dat zij een verplaatsing waard vinden. En zelfs over dat laatste kan je in de toekomst maar beter over nadenken.

Daar tegenover staat dat een vastgoedmakelaar zijn klanten een topservice wil geven en net elk contact aangenaam willen laten verlopen. Aangenaam betekent dat de klant waarschijnlijk later terug komt.

De Millenials zijn vandaag niet enkel onze huurders. Velen zijn ondertussen ook onze verhuurders. Er is dus geen tijd te verliezen.

Met Clee maak je een sprong naar de toekomst van de verhuring. Voortaan kunnen kandidaten zelf hun gegevens op de eigen smartphone, tablet of pc bewaren en vervolledigen. Wanneer de kandidaat er klaar voor is, stuurt hij/zij zijn/haar gegevens digitaal naar de makelaar. Deze krijgt de versleutelde data binnen en kan eenvoudig en visueel de informatie beoordelen en extra info opvragen. Zelfs de communicatie met de kandidaat kan digitaal en veilig.

De verhuurder kreeg nog nooit zoveel comfort. De verhuurder krijgt kandidaturen door jou doorgestuurd op een veilige manier en kan zelf zijn voorkeuren doorgeven. En dit vanuit zijn luie zetel.

Bezorg huurder en verhuurder de ultieme digitale customer journey met het grootste gemak voor jezelf en jouw medewerkers. Deze service kregen huurder en verhuurder voorheen nergens. Binnenkort wel door jouw kantoor? Aarzel daarom niet en spring mee op de Clee-trein.

RealSmart wordt meteen geïntegreerd in RealSmart!

Meer info: www.clee.be

Lees meer
Digitale trends, Huur

RealSmart 1 jaar later, een terug- en vooruitblik

Laten we een centrale dossieromgeving maken waarmee de vastgoedprofessional zijn vastgoeddossiers volledig digitaal kan opbouwen. Met die ambitie lanceerden CIB Vlaanderen en ORIS begin 2019 RealSmart. De tool is ook het kindje van Bart Van Der Schueren, product owner RealSmart bij ORIS. Bart blikt tevreden terug op het eerste jaar, en kijkt ook vooruit. “In 2020 gaan we vooral luisteren naar de feedback van onze gebruikers om RealSmart te evalueren en verder te laten groeien.”

Bekijk het volledige artikel in CIB Info: klik hier.

Lees meer
Digitale trends

Waarom Clee in RealSmart?

Clee is ontstaan vanuit de gedachte dat er een betere en snellere manier moet bestaan om te communiceren tussen kandidaat-huurders en -verhuurders én ter versterking van de rol van de vastgoedmakelaar. De huurmarkt verdient immers alle aandacht. Het is een markt die jaar na jaar groeit en niets wijst erop dat deze groei de komende jaren zal vertragen. Voor de verhuurmakelaar is het niet makkelijk steeds constructief en volledig te communiceren met de vele kandidaat-huurders die zich aandienen. Voor sommige panden is het schier onmogelijk om aan iedereen voldoende tijd te besteden en het hele verhaal te brengen. Soms word je overstelpt. Maar toch is elke klant een klant. Een mogelijkheid voor vandaag of morgen. ​

Enerzijds wil je als makelaar niemand te kort doen. Anderzijds moet alles ‘snel snel’ gaan, want tijd is niet overvloedig beschikbaar. Het digitale platform Clee is ontwikkeld rond twee centrale doelstellingen:

  • de drempel tot de huurmarkt voor kandidaat-huurders verlagen.
  • de kandidatuur van de consument objectiveren zodat iedereen een gelijke kans krijgt.

Deze doelstellingen spelen in het voordeel van alle betrokken partijen bij een verhuurtransactie. Voor de makelaar verloopt alles vlotter en duidelijker. De verhuurder krijgt een tot nog toe ongeziene service van de makelaar. En uiteraard is ook de consument winnaar in dit verhaal. Voortaan wordt elke kandidaat digitaal begeleid in het vervolledigen van de kandidatuur. Steden en gemeenten die dat willen kunnen zwakkere huurders mee ondersteunen. Zo betrok Clee van bij de start alle stakeholders in het project om meteen een breed draagvlak te kunnen creëren.

Door de consument alle kansen te bieden en een professionele begeleiding te voorzien, gaan deuren open. Vergeet niet: elke huurder wordt later mogelijks een koper, verkoper, enz… Makelaars zien hun klanten verschillende malen terug, gespreid over verschillende jaren.

Clee is een project met grote maatschappelijke relevantie. Voor CIB Vlaanderen is dat een belangrijke reden om projecten zoals Clee te ontwikkelen. 

Clee wordt meteen geïntegreerd in RealSmart. Meer info: www.clee.be

Lees meer
Digitale trends, Huur

Verhuuropdrachten digitaal afhandelen van a tot z!

Via RealSmart kan je al je verhuuropdrachten digitaal afhandelen. Van het digitaal opmaken en ondertekenen van het huurcontract via onze Smart Documents module, tot het automatisch registeren van het huurcontract en de plaatbeschrijving bij FOD Financiën.

Een mooie getuigenis van onze klant Peter Bonhomme

“We hebben zonet onze eerste huurovereenkomst volledig digitaal afgehandeld via RealSmart, van ondertekening door beide partijen tot en met de registratie van het huurcontract bij FOD Financiën. Dit verliep zeer efficiënt. Zo was er geen sprake van dubbele invoergegevens voor de registratie. Bevestiging van registratie ontvingen we nog dezelfde dag. Top!”

Peter Bonhomme, West-Littoral

Lees meer
Digitale trends